Princip síťového marketingu
Ať již MLM nazýváte, jak chcete (například víceúrovňový marketing, nebo síťový marketing), vždy je řeč systému, ve kterém jsou zapojené milióny lidí celém světě. Nové a nové firmy vznikají stále dokola. Při dobrém nastavení je tento systém výhodný pro firmu i distributory.
Proč se firma rozhodne zkusit distribuci přes MLM? Rozjet svůj marketing přes multilevel totiž vyžaduje výrazně nižší vstupní náklady. Dochází také k těsnějšímu kontaktu mezi distributory (spolupracovníky firmy) a koncovými zákazníky díky zákaznickému servisu od poradců.
Na jakém principu tedy multilevelmarketing funguje?
Uvedeme dva příklady. Jeden bude klasický obchodní model, a druhý bude znázorňovat vztah mezi produkcí a konečnou koupí v multilevlu.
Klasická firma funguje obvykle takto:
Výroba -> Velkoobchod -> Maloobchod -> Konečný zákazník + REKLAMA
V každém kroku pdochází k nárůstu ceny. Navíc od začátku dokonce jsou
vydávány náklady na reklamu. Tyto náklady je tedy určena koncová cena pro
konečného zákazníka.
Příklad firmy s multilevlovou distribucí:
Výroba -> Distributor -> Konečný zákazník
V tomto případě jsou zcela vynechány náklady na reklamu a i náklady na mezistupně nejsou tak vysoké jako prvního v příkladu. Ušetřené peníze se dělí mezi zbylé články řetězce.
Produkty, které budete od Multi Level Marketing firmy dostávat, budou za cenu nižší než-li je prodejní cena koncovému zákazníkovi. Tento rozdíl je obvykle až 30%. Pokud tedy zboží odeberete pro svou vlastní spotřebu, ušetříte. Když zboží, které jste od MLM firmy nakoupili, prodáte dál, máte zisk.
Další příjem provize z obratu vaší sítě zákazníků a prodejců. Možnost vytvářet síť distributorů a z toho plynoucí příjem je hlavní výhoda MLM. Obvykle firma rozděluje cca 21 % z obratu prodeje. Jde o finance ušetřené oproti běžnému prodejnímu řetězci například peněz ušetřených za reklamní činnost, které jsou pak formou meziprovizí rozdělovány mezi distributory.
Mít spolupracovníka není jako v práci vztah nadřízeného a podřízeného. Naopak jde o vzájemnou spolupráci. Mít aktivní spolupracovníky, rovná se mít zajímavé příjmy. Platí heslo: "Je lepší, mít pod sebou 100 lidí, z kterých mi každý dá jedno procento, než-li těch 100 procent udělat sám“.
Spolupráce s multilevelmarketing z pohledu zákona
Pro finanční úřad je distributor klasický živnostník. Tedy pokud dosáhnete v určitém daňové období příjmu nad minimální hranici stanovenou v Zákoně o daních. Pokud minimum přesahujete, už jasně vidíte, že vám MLM funguje a pořídíte si Živnostenský list.
Hlavní výhodou je absence nadřízeného. Volná pracovní doba. Plat je vázaný pouze na dosažené výsledky, žádná protekce nebo osobní ohodnocení. Úspěch závisí pouze na vás.
Komentáře
RSS informační kanál komentářů k tomuto článku.